Kotlety z botwinką od ZDROWE PRZEPISY


Ten przepis na kotlety jest świetny. Robi się je szybko, bez smażenia, są zdrowe i syte. Jednego dnia jedliśmy je bez sosu, drugiego dnia polałam je pomidorowym sosem i podałam z makaronem. Niestety u mnie bez botwinki, bo nie znalazłam w sklepie. Następnym razem dodam szpinak jak radziła autorka bloga.

Kotlery z botwinką, przepis i zdjęcie  z bloga www.zdrowe-odzywianie-przepisy.blogspot.com

Składniki:
  • ok. 450g zmielonego mięsa z piersi kurczaka lub indyka
  • 1 szklanka suchej kaszy jaglanej
  • 2 młode buraki
  • pęczek botwinki
  • 1 jajko
  • 2 ząbki czosnku
  • pieprz, sól
  • olej rzepakowy
Przygotowanie:
  • Kaszę jaglaną opłukaj pod gorącą wodą i ugotuj w 2 i 3/4 szklanki wody.
  • Buraczki zetrzyj na tarce.
  • Botwinkę posiekaj.
  • Wymieszaj wszystkie składniki i dopraw do smaku.
  • Uformuj kotlety i rozkładaj je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Zanim położysz kotlety na papierze posmaruj go olejem (w przeciwnym razie mogą zbyt mocno przywierać). Kotlety natłuść również z wierzchu.
  • Piecz przez 30 minut w temp. 200 stopni C, następnie ustaw termoobieg i piecz jeszcze przez 15 minut.
Kotlety z indyka i botwinki, www.zdrowe-odzywianie-przepisy.blogspot.com


Moja ocena:
  • Z przepisu wychodzi aż 13 kotletów.
  • Bez sosu są trochę suche.
  • Na pewno są idealne dla dzieci aby przemycić im buraczki.
  • Bardzo zdrowe i syte.
  • Łatwe do przygotowania i nie są czasochłonne.
  • Oceniam na 5.

Kotlety z kaszy jaglanej, indyka i buraczków, www.sprawdzamyprzepisy.blogspot.com

Komentarze