Batoniki Bounty



PRZEPIS Z MOJE WYPIEKI

Składniki:

  • 200 g wiórków kokosowych,
  • 100 ml śmietany kremówki,
  • 70 g cukru pudru,
  • 70 g masła,
  • opcjonalnie: kilka kropli aromatu rumowego,
  • 200 g mlecznej czekolady 

Przygotowanie:
    • W naczyniu wymieszać wiórki z cukrem pudrem. W małym garnuszku podgrzać kremówkę i masło, aż masło się rozpuści. Rozpuszczoną miksturę wlać na wiórki, dodać aromatu, wymieszać.
    • Z mikstury uformować kulki wielkości orzecha włoskiego (będzie ciężko, ale raczej ściskając wiórki w dłoni). Układać je na papierze do pieczenia, przykryć folią aluminiową, schłodzić przez minimum godzinę.
    • Rozpuścić mleczną czekoladę (w kąpieli wodnej lub mikrofali). Każdą kulkę zanurzyć w czekoladzie (można sobie pomóc wykałaczką), wyłożyć na papier, by czekolada stwardniała (trwa to dość długo, można włożyć do lodówki, będzie szybciej; ja po prostu odstawiłam na noc w chłodniejsze miejsce).
    • Przechowywać w lodówce (jeśli dłuższy czas, ja trzymałam na stole w kuchni przez 1 dzień, konsystencja była idealna).
    Oryginalny przepis z www.mojewypieki.com

    MOJA OPINIA: może bardziej kuleczki niż batoniki, ale można i uformować batonika z tego. Smak jest zaskakujący, w zasadzie jest to idealne odwzorowują pierwowzór sklepowy. Warto je najpierw schłodzić w lodówce, następnie zostawić w temperaturze pokojowej.  Z przepisu wychodzi około 25 kulek. POLECAM!

    MOJA OCENA: 5 

    Domowe batoniki Bounty, www.sprawdzamyprzepisy.blogspot.com





    Komentarze